четвъртък, 16 юни 2011 г.

Продължава маркирането на опасни зони по крайбрежието


Втори ден продължи поставянето на предупредителни буйове по черноморското крайбрежие. До края на деня днес бяха обозначени 5 опасни места по Южното черноморие - подводни скали на подхода към яхтения кей на Равда, плитчина край входа на пристанище Поморие, плитчина край нос Колокита до Созопол, плитчина край Китен и скали пред вълнолома на Царево. Това съобщи DarikNews.bg. Вчера, в първия ден на операцията, бяха поставени два буя. Първият и единствен за Северното Черноморие сигнализира за плитчини източно от Черни нос, край Карадере. Само през последната година там са се потрошили 3 яхти. Вторият буй бе поставен на подхода към пристанище Несебър. Предупредителните буйове ще пазят от инциденти любителите на яхтите и ветроходните съдове. Разположението на сигнализиращите съоръжения е съгласувано с Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Министерство на отбраната.

От Българската асоциация на яхтените пристанища/БАЯП/ и от Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България/АПВЯБ/ заявиха, че по родното море има много опасни места, които не са обозначени, защото са извън препоръчителните морски коридори за търговското корабоплаване. Двете организации осъществяват операцията с кораб, водолази и оборудване. Самите буйове пък са закупени от застрахователна компания. Двудневната обезопасителна операция ще струва над 20 000 лева. Само един инцидент с яхта излиза по-скъпо, посочи Лъчезар Братоев - председател на БАЯП и председател на УС на АПВЯБ.

Над 30 са опасните места по цялото крайбрежие. Опасностите по Южното Черноморие са повече, тъй като на север е по-стръмно и край брега има достатъчно дълбочина, обясни Братоев. По думите му най-голямата опасност за плавателните съдове на север е Аладжа банка - подводен риф точно срещу Златни пясъци. Там имало сериозен корабен буй, който наскоро изчезнал.

Буйове на останалите необезопасени места ще бъдат поставени през следващите 1-2 години. Идеята е обозначителните морски знаци да се прибират през ноември и поставят обратно в началото на април, за да не бъдат скъсани или преместени при зимните бури.

Буйовете скоро ще бъдат снабдени с червена лампа със соларни батерии. Така те ще светят вечер и при мъгли.
източник: www.dnevnik.bg

Няма коментари: