
"По българското морско крайбрежие има много опасни места, които не са обозначени поради факта, че са извън препоръчителните морски коридори за търговските кораби, казаха членове на акоциациите. В страните, в които има развит морски туризъм, освен стандартните обозначения, като брегови фарове, буйове, обозначаващи разделно движение и входове на търговски пристанища и др., се поставят ограничителни знаци и на брегови опасности близо до брега, входове на яхтени пристанища и опасни фарватери, в които плават само плавателни съдове за спорт и развлечения".
По информация за съществуваща опасност, дадена от застрахователни компании и собственици на яхти са били определени шестте места с най – голям брой инциденти, както и всички рискови местата, които са повече от 30 на брой по цялото крайбрежие, твърдят от "Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България". Точните им координати са съгласувани с Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Министерство на отбраната. Именно двете институции са дали съгласието си за поставяне на предупредителните буйове.
Със средства от застрахователни компании, "Българската асоциация на яхтените пристанища" и лични средства на яхтсмени са били купени буйове, котви и вериги. На 13 и 14 юни предстои полагането им по рисковите места, за което ще бъдат използвани плавателни съдове и водолази. Обезопасяването ще бъде извършено от "Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България", която ще поеме последващата охрана и поддръжка на съоръженията.
Буйовете са големи, жълти цилиндри, в единия край на които има червена лампа със соларни батерии. Те проблясват в тъмната част на деня, както и при лоши климатични условия или мъгли.
източник: www.dnevnik.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар